Bedrijfsfilm laten maken

Bedrijfsfilms laten maken die jouw bedrijf in de spotlight zetten​.

Een bedrijfsfilm van Blauwborst media raakt mensen. Door het uitdenken van een concept, het schieten van het juiste materiaal en het zorgvuldig selecteren van audio, zorgen wij ervoor dat jouw onderscheidend vermogen kraakhelder is en blijft hangen. In een wereld waarin we overspoeld worden door informatie wil en moet je als bedrijf opvallen.

Wat kost het laten maken van bedrijfsfilms?

Je bent op zoek naar het laten maken van een bedrijfsfilm en vraagt je af: wat kost een bedrijfsfilm? De kosten voor het laten maken van een bedrijfsfilm is afhankelijk van de omvang van de opdracht. Gaat het om een videoproductie waarbij we beelden in een dag kunnen schieten of gaat het om een project waarbij we meerdere locaties moeten bezoeken en waarbij beelden nodig zijn voor onder andere social media campagnes? Wel zijn we graag transparant over onze prijzen, zodat je weet waar je aan toe bent! Vraag gerust vrijblijvend een offerte aan als je meer wilt weten over onze tarieven.

Waarom een bedrijfsfilm laten maken?

Met een sterke bedrijfsfilm behaal je jouw doelen. Jouw doel is bijvoorbeeld om nieuwe mensen aan te trekken of om meer van een dienst of product te verkopen. Met een bedrijfsfilm zorg je ervoor dat jouw doelgroep binnen enkele minuten exact weet waar jij als organisatie voor staat.

Wat kun je met een bedrijfsfilm?

Leuk zo’n bedrijfsfilm laten maken, maar wat kun je er eigenlijk mee? Laten we beginnen met het feit dat video een heel krachtig middel is om de aandacht van jouw doelgroep te trekken. Eén beeld zegt namelijk meer dan duizend woorden! Met een bedrijfsfilm geef je een korte impressie van jouw werk. Over het algemeen is de spanningsboog van mensen kort en dat geldt al helemaal voor de nieuwe generatie Z. Enorme blokken met tekst (zoals deze) worden nog amper van begin tot einde gelezen. Dat is met video anders. Door krachtige visuals en meeslepende muziek zorg je ervoor dat jouw klant niet lees wat je doet, maar het ervaart.

Werkwijze voor het maken van bedrijfsfilms

1. Concept
Een goede bedrijfsfilm begint met een sterk concept. Bij Blauwborst media wordt je hierin van A tot Z ontzorgd. Wij komen op locatie voor een oriëntatie gesprek en horen graag wat je wensen en eisen zijn voor een bedrijfsfilm. Op basis daarvan gaan wij achter de tekentafel zitten en bedenken een sterk concept. Deze presenteren we aan je en vervolgens is er ruimte voor aanpassingen.

2. Filmdag
Dan begint het leuke werk! De filmdag. Wij zorgen ervoor dat alles in goede banen wordt geleid. Met onze ervaring weten we dat zo’n filmdag spannend kan zijn. Het gaat immers om de presentatie van je bedrijf. Gelukkig weten wij als geen ander om te in te blenden in de omgeving waar we zijn. Dit heeft als resultaat dat we altijd hele natuurlijke beelden schieten. De filmdag neemt vaak een dag in beslag.

3. Monteren
Na een dag filmen hebben we een heleboel materiaal die we stuk voor stuk doornemen. Hiervoor trekken we ons zeker twee dagen terug. We kiezen de mooiste beelden en zorgen ervoor dat ze perfect op elkaar aansluiten. Het resultaat? Een professionele bedrijfsfilm! 

Video marketing: Waarom unieke video content zo belangrijk is

Hoe wil je overkomen op de doelgroep waar je je op richt? Maak je eigen unieke video content wat het publiek laat zien hoe je gezien wilt worden. Lees verder waarom unieke video content zo belangrijk is voor marketing en hoe het je kan helpen een meer gedenkwaardige merkervaring te creëren.

Onderscheid je van je concurrenten

Unieke content wordt eerder gedeeld ook door mensen die niet tot je doelgroep behoren. Zij kunnen je video zelfs delen met hun vrienden en volgers, die misschien niet tot je doelgroep behoren, maar wel kunnen helpen bekendheid te geven aan wat je doet.

Mensen houden van bewegend beeld

Mensen kijken graag naar video’s. Ze zijn boeiender dan tekst, ze kunnen complexe ideeën in een paar minuten uitleggen, en ze zijn een van de effectiefste manieren om op een snelle manier informatie te delen. Consumenten hebben de neiging hun aandacht langer vast te houden bij het bekijken van film dan bij het lezen van tekst, dus het is geen verrassing dat film een steeds belangrijker onderdeel wordt van marketing. Veel bedrijven gebruiken film al als de belangrijkste methode voor het delen van content op hun websites en sociale mediaplatforms.

Unieke video content wordt vaak sneller gedeeld

Als je wil dat mensen je content delen, is het belangrijk dat ze het vanaf het begin boeiend vinden. Een manier om de aandacht van je publiek te trekken is door unieke video content te maken die ze nog niet eerder hebben gezien. Als een video viraal gaat, is dat waarschijnlijk omdat de kijker nog nooit zoiets gezien heeft. Dit is de reden waarom veel merken ervoor kiezen om op maat gemaakte video advertenties te maken in plaats van simpelweg stock video’s te gebruiken. Ze willen iets speciaals dat de aandacht van mensen trekt en ervoor zorgt dat ze het willen delen met hun vrienden!

Nog niet overtuigd?

Boek een gratis oriënterend gesprek om te kijken hoe we jouw bedrijf of merk kunnen helpen om doelen te behalen met video