Waarom zou je video inzetten in jouw de marketingmix

Ondernemers vragen zich vaak af waarom ze een video zouden laten maken door een professional om zo hun producten of diensten aan de man te brengen. Mijn vraag aan hun is dan, waarom niet? In mijn blog probeer ik helderheid te geven in de redenen om online video in te zetten in de marketingmix.

Oké, dus het inzetten van een online video zou ervoor moeten zorgen dat ik ineens meer klanten ga krijgen. Dat klinkt heel makkelijk en dat is het ook. De video die je inzet is natuurlijk geen reclamespot waarmee je de tomaten aanprijst voor de halve prijs. Het is juist een middel om een verhaal te vertellen, om de boodschap van je bedrijf onder de aandacht te krijgen bij je doelgroep zodat zij zich gaan hechten aan je merk en uiteindelijk je producten/diensten afnemen.

Wat is er nu leuker dan de mensen te laten zien hoe alles werkt achter de schermen. Op die manier kun je laten zien waarom jouw bedrijf je passie is. Je kunt je verhaal uitleggen aan de mensen en zeg nou zelf, iedereen is dol op verhalen. Je kunt zo veel vertellen. Wat vind je leuk aan je werk, minder leuk, wie zijn de leukste klanten, waarom ben je begonnen met dit bedrijf?

Tegenwoordig is content veel belangrijker dan het pand waar je zit met je bedrijf. Coolblue is bijvoorbeeld een succesvolle elektronicaverkoper omdat zij content maken in de vorm van een review over hun producten. Ze laten de klant precies weten wat zij van de producten vinden door middel van video. Is het niet in de studio dan is het wel op de beurs waar de nieuwste producten worden gereleased. En inmiddels zijn er al verschillende genres naast de “simpele” reviews.

Ook de kleine ondernemer kan zijn voordeel halen uit video. Hoe het werkt is als volgt. Zorg ervoor dat je een goed verhaal vertelt in de video. Het mooiste is natuurlijk om een enigszins professionele video te laten maken, maar met de smartphone kom je ook ver. Die video plaats je natuurlijk op je verschillende social media kanalen zodat mensen deze kunnen bekijken, delen en op kunnen reageren. Zo breidt de olievlek zich verder uit en daarmee ook jouw exposure. Maar waarom moet dat dan perse een video zijn? Juist video is een middel waar Facebook bijvoorbeeld nu heel erg de nadruk op legt. Het is een belangrijke vorm van content waarover Mark Zuckerberg het volgende zei:

“Over 5 jaar is de meeste content op Facebook video.”

Dat was in 2014. Inmiddels is het nu 2017 en is het wellicht goed om te weten dat volgens Cisco (een grote partij in data) het internetverkeer op dit moment voor 69% bestaat uit videocontent. En blijft altijd ruimte om te lezen, anders zou ik nu geen blog schrijven. Maar om juist dat eerste contact te krijgen is een video velen malen sneller en makkelijker om in te zetten.

Bovenstaande klinkt natuurlijk al enorm goed in de oren. Maar de volgende 20 redenen op de website van Brightsocial zullen helemaal overtuigend zijn.

20 goede redenen voor video marketing


Bronnen:

Zo krijg je meer succes met je video’s op Facebook [10 tips]


Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.