Marketing draait tegenwoordig om het vertellen van verhalen. Kijk maar eens op Facebook (als je daar nog op zit). Daar kun je op de bedrijfspagina jouw verhaal delen over het ontstaan van je bedrijf. Welk medium is er nu beter in het vertellen van verhalen dan video?!

 

Beeld is belangrijk

Ik heb het al vaker geschreven maar beeld wordt door het brein 60.000 keer sneller verwerkt dan tekst. Het vergt gewoon erg veel energie om tekst te moeten lezen en om te zetten naar plaatjes. Het vergt een langere concentratie en diepere cognitieve inspanning. De content die je verzint zorgt ervoor dat je hersenen altijd actief moeten zijn wanneer je leest. Het bekijken van bewegend beeld vraagt minder energie en is een passief proces. Ondanks dat we er niet veel energie in hoeven te steken zorgt het er wel voor dat we er veel uit kunnen halen. Niet alleen informatie maar ook emotie! Dat komt vooral door de spiegelneuronen in ons brein. De bewegende beelden in combinatie met muziek zorgt ervoor dat de spiegelneuronen lekker meedoen en de emotie overdragen. Dus met beeld raak je je doelgroep optimaal.

Vul de film aan met geluid

Wanneer je beelden alleen ziet is het leuk maar niet bijzonder. Stop er de juiste geluiden onder en het komt tot leven! Beelden zeggen veel over de situatie. Geluid zorgt voor die extra emotie. Het is vaak een anker in ons geheugen naast bijvoorbeeld geur. De geur van appeltaart doet je altijd denken aan… Het geluid van een slingerklok doet mij denken aan het huis van mijn opa en oma. Daarom is het belangrijk om ook goed geluid onder je bedrijfsfilm te hebben. Ik zal eerlijk zeggen dat ik mij er nog te vaak schuldig aan maak dat geluidseffecten niet onder de beelden zitten. Hoe belangrijk het ook is, budget houdt er vaak geen rekening mee. 

Laat uw verhaal vertellen met een bedrijfsfilm

Een bedrijfsfilm is het meest geschikt om uw verhaal te vertellen. Het raakt de doelgroep door psychologie! De psychologie die je ook ziet in een goede film in de bioscoop. Hoe doet jij dat? Een verhaal op de Facebookpagina? (die ik ook heb..) Of foto’s en tekst op een ‘over ons’ pagina? Vertel het eens met een goede bedrijfsfilm! Ik ga graag met jou in gesprek!